Image

Dowiedz się jak i dlaczego studzić organizm po każdym biegu

Asics.pl : Podobnie jak rozgrzewka, także studzenie jest istotnym elementem biegania. Nawet jeśli po biegu masz wielką ochotę zwyczajnie się położyć, później docenisz prawidłowe studzenie organizmu, które pozwala zmniejszyć napięcie i bolesność mięśni.

Studzenie obejmuje jogging relaksacyjny lub chód trwający pięć do dziesięciu minut, które są wykonywane po zakończeniu biegu lub sesji treningowej. Krótko mówiąc im bardziej intensywny był bieg, tym większa konieczność studzenia organizmu. Istnieje klika ważnych powodów przemawiających za włączeniem studzenia organizmu do zwyczajów związanych z bieganiem.

Chronienie się przed zawrotami głowy


Najważniejszym powodem studzenia organizmu jest konieczność przywrócenia, za pomocą łagodnego joggingu, częstotliwości akcji serca do stanu spoczynkowego. W przypadku gwałtownego zatrzymania się, mięśnie przestają być aktywne, jednak serce nie potrafi przystosować się tak szybko. Nadal pompuje ono znaczne ilości krwi, która gromadzi się w nogach, a inne części ciała, na przykład mózg, cierpią z powodu jej niedoboru. Właśnie dlatego po długim biegu niektórzy ludzie czują zawroty głowy.

Obniżanie bolesności mięśni

Studzenie przeciwdziała także tendencji do powstawania napięcia mięśniowego po wysiłku. W wielu przypadkach zmniejsza ono bolesność mięśni po biegu, która oficjalnie nazywa się opóźnioną bolesnością mięśni szkieletowych (DOMS).

Sam powód bolesności mięśni jest szeroko omawiany w kręgach naukowych związanych ze sportem.

Rada: Prowadząc rejestr, będziesz mógł sam zaobserwować czy studzenie jest skuteczne i opracować najdogodniejszy dla siebie sposób postępowania.
 
Materiał pochodzi ze strony www.asics.pl
 
Image
 
Image 
 
 
{moscomment}