Image

Sponsorem tytularnym 12. edycji Półmaratonu Warszawskiego będzie PZU.
Fundacja „Maratonu Warszawskiego” wydała oficjalne oświadczenie potwierdzające zaangażowanie największego polskiego ubezpieczyciela w tegoroczną edycję. Od dłuższego już czasu pojawiały się spekulacje na temat ograniczenia sponsoringu przez spółki, w których strategicznym Inwestorem jest Skarb Państwa RP. Jak widać większości imprez udało się podpisać umowy z kluczowymi partnerami. Skala wsparcia może być jednak mniejsza niż w poprzednich latach, ale o tym będą już decydować talenty handlowe poszczególnych organizatorów.

PZU jest sponsorem tytularnym Półmaratonu Warszawskiego od 2014 roku. Impreza odbędzie sie 26 marca i w tym roku wystartuje z Placu Teatralnego. Poniżej możecie przeczytać pełny tekst oświadczenia wydanego przez Fundację „Maraton Warszawski”.



"12. edycja Półmaratonu Warszawskiego odbędzie się w ostatnią niedzielę marca. Po raz kolejny  sponsorem tytularnym imprezy został  PZU. Fundacja „Maraton Warszawski” i PZU ponownie łączą siły w obszarze propagowania zdrowego i aktywnego stylu życia. Oznacza to, że największy polski półmaraton wystartuje w tym roku z Placu Teatralnego pod nazwą 12. PZU Półmaraton Warszawski.

PZU jest sponsorem tytularnym Półmaratonu Warszawskiego od jego dziewiątej edycji, która odbyła się w 2014 roku. Zaangażowanie tak silnego oraz rozpoznawalnego partnera zarówno przy Półmaratonie jak i Maratonie Warszawskim umożliwiło dynamiczny rozwój największych imprez biegowych organizowanych przez Fundację „Maraton Warszawski”. Wysoki standard organizacyjny i pozytywny odbiór zarówno wśród biegaczy jak i kibiców wspólnie organizowanych wydarzeń  sprawiły, że współpraca będzie miała swoją kontynuację. – Nic tak nie jednoczy jak sport. Bieganie połączyło Fundację „Maraton Warszawski” z PZU. Z roku na rok budowaliśmy własną kulturę biegania, która zdobywała coraz więcej fanów – co widać po frekwencji na naszych wydarzeniach. Dzięki zaangażowaniu PZU, a co za tym idzie stabilnemu finansowaniu Półmaratonu i Maratonu Warszawskiego, możliwy jest jego dalszy rozwój – komentuje Marek Tronina, prezes Fundacji „Maraton Warszawski”.

PZU jako cel obrało zachęcenie Polaków do zdrowego stylu życia. Ubezpieczyciel chce zarazić społeczeństwo miłością do biegania. Firma od lat wspiera ogólnopolskie jak i lokalne imprezy biegowe w kraju.
- Osoby, które zaczynają przygotowywać się do udziału w maratonie, czy nawet półmaratonie zmieniają swój styl życia. Regularnie trenują, lepiej się odżywiają, rzucają palenie i właśnie o to nam chodzi – mówi Dorota Macieja – Dyrektor ds. Sponsoringu i Prewencji w Grupie PZU.
Na początku współpracy Fundacji „Maraton Warszawski” z PZU najważniejszym celem jaki postawili przed sobą partnerzy był nie tylko sportowy rozwój zawodów, ale również ewolucja ich społecznego otoczenia. Fundacja i PZU od 2013 roku rozwinęli kulturę kibicowania na półmaratonie i maratonie. Od 4 lat głośny i żywiołowy doping towarzyszy biegaczom na całej trasie, a obie imprezy są istotnym wydarzeniem w życiu  całego miasta".

{moscomment}